29 Kasım 2019 Cuma

Kanal İstanbul ve Yeni Mega Şehirler

Dünyanın kentsel nüfusu 1950'de 751 milyondan 2018'de 4.2 milyara yükseldi. Birleşmiş Milletler bünyesindeki şehirlerde yaşayan insan sayısının ise 2050 yılına kadar 2.3 milyar daha artarak 6.5 milyar insana ulaşabileceği tahmin ediliyor.
İnsanların ilerleyen yıllarda şehirlere taşınmaya devam edeceği dünyanın bildiği bir gerçek olduğu buna göre tedbir aldığı halde İstanbul büyük şehir belediye başkanı bize nüfus lazım değil diyerek şehri idare edebileceğini sanıyor.
Dünyada yeni şehirler inşa etme şeklinde bir akım başlamış vaziyette.
40 ülkede 120 den fazla yeni şehir inşa ediliyor.
KANAL İSTANBUL PROJESİ stratejik kazancı yanında yeni bir şehir oluşturma açısından da önemli bir projedir.
Bu projenin İMAMOĞLU'NUN GÖZÜNDE ÇOK BÜYÜDÜĞÜNÜ ONU KORKUTTUĞUNU görüyoruz, şaşırmıyoruz çünkü o cephede böyle bir ufuk beklemiyorduk.
Türkiye’nin petrolü, geçmişe dayalı ağır sanayi geleneği yok. En büyük serrmayesi coğrafyası ve en başta da İstanbul’u. Dünya’da yeni eğilim yeni şehirler oluşturarak ekonomi üretmek yönünde. Bizde de İstanbul çok daha verimli kullanılmalıdır İstanbul’dan yüz milyarlarca dolar gelir sağlanacak projeler yapılmalıdır bunun dünyada örnekleri var.
DÜNYADA YAPIMINA BAŞLANAN ve planlanan büyük projelerden bazılarını sayalım.
322 milyar Sterlin: 2030'da Çin, dokuz ilden 42 milyon insanı Pearl River Deltasında bir devasa mega kent olarak birleştirmeyi planlıyor. İnşaatın bittiği zaman nüfusun 80 milyona ulaşması bekleniyor.
Güney Kore’de 35 milyar dolara mal olacak. Songdo bölgesindeki şehrin adı, International Business District (Uluslararası İş Bölgesi) Songdo, 1.500 dönümlük rıhtım alanındaki “akıllı şehir” olarak adlandırılan Güney Kore’de bir kent.
Çin’de “Güney-Kuzey Su Transferi Projesi”, Yangtze Nehri’nden yaklaşık 1.2 trilyon litre suyun ülkenin daha az verimli bölgelerine taşınmasını hedefliyor. Şimdiye kadar yapılan harcamalar 79 milyar doları geçmiş durumda.
Norveç, 1,2 kilometre derinliğinde ve 915 metre genişliğinde olacak olan yüzen tünel projesi. 25 milyar dolarlık harcama yapılması beklenen proje türünün tek örneği olacak.
Çin’de 2020 yılında tamamlanması planlanan “Nanhui New City” şehri 4.5 milyar dolara mal olacak ve yaklaşık 1 milyon insanı barındıracak, şehri her sene 10 milyon turistin ziyaret etmesini bekleniyor.
Dünyanın deniz üzerindeki en uzun köprüsü olacak Hong Kong - Zhuhai - Macao köprüsü açıldı. Köprü 55 kilometre uzunluğunda ve 20 milyar dolara mal oldu.
Hong Kong yeni konutlar için 64 milyar dolar maliyetli yapay ada inşa etmeyi planlıyor.
Malezya'daki mega kent projesi Forest City (Orman Kenti), 100 milyar dolara mal olacak.
Malezya, Çin, Sri Lanka, Nijerya, Kenya, Umman ve Suudi Arabistan'da mega inşaat projeleri ile başlayan şehirleri sıfırdan inşa etme tutkusu giderek yaygınlaşmaktadır. Birleşmiş Milletler’in tahminlerine göre, dünya nüfusunun % 68'I 2050 yılında şehirlerde yaşayacak. Bu milyarlarca insanın ihtiyaçlarını karşılamak büyük zorluklar doğuracak.
Kanal İstanbul projesinin hesaplanan maliyeti 15 milyar dolardır. Bu Türkiye için çok büyük bir rakam değil. İstanbul’un trafik ve yeşil alan sorunları ancak şehir yayılarak çözülebilir. Yeni bir şehir kurmak eski şehri dönüştürmekten daha ucuza mal oluyor ve sıfırdan kurulan şehirlerde bütün gider maliyetleri düşüyor.

Hiç yorum yok:

Türkiye’de Yaşayan Milletin Ortak Adı; -Anadolu Türkü-

Türkiye’de her kökenden insanın kendini ülkenin öz sahibi saymasının önündeki yapay engel nedir? ‘’Kürtler dışındakilerin toptan Orta Asya T...