-Ehl-i Sünnet mezhepleri hadis kitaplarındaki her hadisle amel ediyor.
Örnek olarak: Hanefi mezhebinde, namazda imama tabi olan kişinin Fatiha okumaması gerektiği hükmü vardır. Halbuki hadislerde bunun mutlaka gerektiği rivayet edilir. Diğer mezhepler imama uyanların fatihayı okuması gerektiğini savunur.
Bu konuda rivayet edilen hadisler:
“Fâtihatu’l-Kitâb’ı (Fâtiha Suresini) okumayan bir kimsenin namazı olmaz.” [Buhari, (756); Müslim (394)…]
"Fatiha'yı okumayanın namazı yoktur.", (Müslim, Salât, 42; Ebû Dâvud, Salât, 132)
"Fatihatü'l-Kitab'ın okunmadığı bir namaz yeterli değildir." (Tirmizî, Mevâkît, 29, 116)
Şu anda kendilerini Ehl-i Sünnetin savunucuları olarak gösterenler bu konudaki hadisleri esas alarak fatihayı imama uyanların da okuması gerektiğini savunmaları gerekir. Fakat mesele sünnete uymak değil mesele gelenekçilik bu yüzden hasbelkader hangi mezhebe mensup olarak dünyaya gelinmişse ona bağlılık her şeyin üstünde tutuluyor.
Başka bir örnek, namazda ref (rukuya giderken elleri kaldırma)konusunda bir çok rivayet olduğu halde Hanefi mezhebinde bu uygulama yer bulmamaktadır. Bu konudaki hadislerden bazıları
Vâil bin Hucr’dan rivayet Rasûlullâh(as) ……Rükûa varmak istediği zaman da ellerini (elbise¬sinden) çıkarır ve onları kaldırırdı. Başını rükûdan kaldırmak istedi¬ği zaman da ellerini kaldırır, sonra secdeye varırdı ve yüzünü iki eli arasına koyardı.” [Müslim (401); Ebû Dâvud (723)…]
Ebû Hureyre’den rivayet Resulullah(as) ….Rükûa varmak istediği ve secdeye varmak için (rükûdan) kalktığı zaman da böyle yapardı. İki rekât bittikten sonra (kıyama) kalkarken de aynı şeyi yapardı.” [Ebû Dâvud (738); İbn Mâce (860)…]
Evet bugün Hadisler konusunda çok hassas olduğunu söyleyenler bunlar gibi birçok hadis, çok itibar ettikleri kitaplarda olmasına rağmen bu hadislerle amel etmemektedirler.
Şimdi bu hadis kitapları sorgulanabilir diyenler tekfir ediliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder