Selim akıl, inanç konusunda kendini ancak vahiyle test edebilir. Tevhid inancı, nefsin egosuna, arzularına terstir ama akıl ve fıtrat bu noktada örtüştüğü için sahibini mutmain kılar. Bununla beraber insanlar arasında en az taraftar bulan yoldur. Tevhid inancı dinamiktir, insanın devamlı sakınmasıyla (takva) , sürekli bir gayretle nefsiyle ve vesvesecilerle savaşarak istikamette tutabileceği bir yoldur (sarp yokuş).
Tevhid üzerinde kalmanın gerektirdiği gayret ile onu bulmanın gerektirdiği gayret insanlar için eşit durumdadır.
Bu durum İslam diyarında doğanlar ile diğer insanları eşit kılar.
Düşünen, sorgulayan akıl, nasıl tevhid istikametinde tutunabilir?
Bunun yolunu yine bize Yaratıcı öğretmiştir.
Salat ve infak ile nefs devamlı eğitime tabi tutulmalıdır.
İnsan sorgulamalıdır ama sorgulama dozunu artırdığı oranda salat ve infakı artırmalıdır.
Yüksek hız, buna uygun donanım ve güç gerektirir.
Bunun yolunu yine bize Yaratıcı öğretmiştir.
Salat ve infak ile nefs devamlı eğitime tabi tutulmalıdır.
İnsan sorgulamalıdır ama sorgulama dozunu artırdığı oranda salat ve infakı artırmalıdır.
Yüksek hız, buna uygun donanım ve güç gerektirir.
Salat, dini ayakta tutacak amellerdir bunların başında namaz gelir. Namaz, sabah akşam devamlı yapılabilen bir ibadettir. İnsan zihni devamlı saldırı altında olduğu için devamlı bir ibadete ihtiyacı vardır.
Salat ve infak Kur’an’da birçok yerde iman esaslarıyla birlikte anılır. Çünkü bunlar tevhidin gıdasıdır.
Salat ve infak Kur’an’da birçok yerde iman esaslarıyla birlikte anılır. Çünkü bunlar tevhidin gıdasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder