Biz evrim yerine tekâmül demeyi tercih ediyoruz, çünkü evrim raslantısaldır. Biz bir Yaratıcı'ya inandığımız için tabiatta amaçlı bir gelişim var demek durumundayız.
Eğer biz insanoğlunun tarihin bir döneminde yetişkin bir insan şeklinde, diğer canlılardan bağımsız olarak yekten yaratıldığını kabul edersek o zaman bunu bilim mutlaka bir gün 2X2=4 eder kesinliğinde tespit eder. İnsan yeryüzünde bir geçmişe bağlı olmaksızın gökten yere inmiş veya yerden aniden bitmiş olsa ve yaşayan diğer canlılardan tamamen bağımsız bir şekilde hayata başlamışsa bunu bilim bir gün mutlaka kalıntılar yoluyla bulur. O zaman Allah’ın, imtihan dünyası düzleminde kendisini gizlemesi bilime yenik düşmüş olur.
Önceki insanlara karşı bilimin ilerlediği dönemin insanları Allah’ı bulma konusunda çok şanslı bir duruma geçerler ki bu Allah’ın adaletine uygun olmayacaktır. Biz biliyoruz ki imtihan dünyasındayız ve biz bilimin ispatıyla değil bilimin aciz kalmasıyla Allah’a inanıyoruz.
Bu aciz kalma, 5000 yıl önce de vardı 2010'lu yıllarda Cern’de yapılan deneyde de var olmaya devam ediyor olmalıdır.
O ‘’Tanrı parçacığı’’ bilimsel olarak ispatlanamayacaktır. Bu imtihan dünyasında, Allah, her dönemde ‘’Onun varlığına iman etmeyi’’ hidayetin konusu olmasını sağlayacak kudrettedir.
O ‘’Tanrı parçacığı’’ bilimsel olarak ispatlanamayacaktır. Bu imtihan dünyasında, Allah, her dönemde ‘’Onun varlığına iman etmeyi’’ hidayetin konusu olmasını sağlayacak kudrettedir.
Onun için diyoruz ki insanın yaratılışı da bu imtihan dünyası sistemine uygun olarak ilk bakışta raslantısal bir görüntü vermek durumundadır.
Bilimin bir gün bunu bütün yönleriyle ispatlayacak olması mümkün olmamalıdır. Yani insanın yaratılışının yekten bir tarihte başladığını ispat etmek Yaratıcının varlığını bilimsel olarak şüphesiz bir şekilde ispat etmek olur bu da imtihan açısından insanlık arasında adaletsizlik doğurur.
Sünnetullah çerçevesinden bakınca , insanın diğer canlılar gibi yeryüzünde bir süreçle yaratılmış olduğunu kabul etmek daha isabetli görünmektedir.
Bilimin bir gün bunu bütün yönleriyle ispatlayacak olması mümkün olmamalıdır. Yani insanın yaratılışının yekten bir tarihte başladığını ispat etmek Yaratıcının varlığını bilimsel olarak şüphesiz bir şekilde ispat etmek olur bu da imtihan açısından insanlık arasında adaletsizlik doğurur.
Sünnetullah çerçevesinden bakınca , insanın diğer canlılar gibi yeryüzünde bir süreçle yaratılmış olduğunu kabul etmek daha isabetli görünmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder